Klima aletinin zamanı adamlık derece eskidir. İlk insanoğlu vücut ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor tedarik etmek muhtevain hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak muhtevain kez gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk oylumlu tasarruf meydanını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her devir 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden uran gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanoğlu, daha rahatlık ve mübarek evetşayabilmek muhtevain klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima gösterişli olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut konuyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam istek etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik oldu. Imdi klima bulunmayan konuyerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce konuyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın serinleşmek muhtevain kullanılan bir aygıt olmaktan çıkadınp, kışın da ısınmak muhtevain yeğleme edilen aygıt yapmıştır. Klima tasarruf alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde oldukça karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana muvafık seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin esenlanamaması, harbi montaj icraatının örgülmaması kabilinden nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin nezdinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima aygıtı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak değersiz bir sondaj örgülmalıdır.